Eerste 20 jaren van de eenentwintigste eeuw. Mijn collagewerk kent geen stijlbreuk. Het werk kent voortzetting en voortgang in de tijd. Ik hanteer nog steeds de rechthoeken en de stroken dragen een enkele laag. De verzameling van krantenfoto’s, waaruit ik een keuze maak voor de collages zijn kleurrijker geworden. Ik laat ze in tact, bewerk ze niet, laat ze voor zichzelf spreken in een nieuwe samenhang. Zo reflecteer ik ook op kunstwerken ven breng afbeeldingen samen in ee visuele dynamiek van vormen en betekenissen. Ik kan afstand nemen van het nieuws door te focussen op foto’s die mij geschikt lijken voor de thema’s die me boeien. Het lezen van de krant beleef ik nog steeds als een ritueel waar ik aan gehecht ben.
Collages heb ik laten printen op polypropyleen zodat er meer vrijheid ontstaat in het formaat. De middelgrote werken variëren van 45 x 70 cm en de grote werken zijn stroken van 70 cm x 2 meter met uitzondering van portrettencollage die 4 meter lang is.
|
Titel
|
Maat
|
Techniek
|
1
|
Kapoor in Gibbsfarm
|
10×12
|
Kunst-krantencollage
Print polypropyleen |
2
|
Daan van Golden
|
15×40
|
Kunst-krantencollage
|
3
|
Bridget en Hella
|
44×77
|
Kunst-krantencollage
|
4
|
Stezacker e.a.
|
23×47
|
Kunst-krantencollage
|
5
|
Strik Panaramenko en Breughel
|
54×38
|
Kunst-krantencollage
|
6
|
Vrouwenfiguren
|
63×86
|
Kunst-krantencollage
|
7
|
Naakten, Dumas, Lachapelle, Lang
|
40×90
|
Kunst-krantencollage
|
8
|
Pistoletti tussen Afrikaanse kunst
|
30×70
|
Kunst-krantencollage
|
9
|
McQueen, Mik, Gilbert & George
|
70×120
|
Kunst-krantencollage
|
10
|
Koppen
|
50×95
|
Kunst-krantencollage
|
11
|
Jajaja!!
|
|
|
12
|
Glazenwasser
|
15×65
70×250 |
Kunst-krantencollage
|
13
|
Visser, Verkerk e.a.
|
26×130
70×250 |
Kunst-krantencollage
|
14
|
Kubrick en Boezem
|
12×55
|
Kunst-krantencollage
|
15
|
In de houding
|
25×70
|
Krantencollage
|
16
|
Vervlogen
|
25×60
|
Krantencollage
|
16b
|
Dansers
|
20×150
|
Krantencollage
|
17
|
Sense
|
50×70
|
Krantencollage
|
18
|
Verdriet
|
20×50
|
Krantencollage
|
19
|
Vrouw en leger
|
60×100
|
Krantencollage
|
20
|
Vlakke kompositie
|
20×80
|
Krantencollage
|
21
|
Balans
|
20×60
|
Krantencollage
|
22
|
Democratia
|
25×55
|
Knipsel op krantenfoo
|
23
|
Meisje
|
70×100
|
Krantencollage
|
24
|
Night and day
|
25×60
|
Knipsel op krantenfoo
|
25
|
Get the picture
|
65×30
|
Knipsel op krantenfoo
|
26
|
Gezichten in China
|
15×20
|
Knipsel op krantenfoo
|
27
|
Menigte in groen
|
10×20
|
Krantencollage
|
28
|
Knipsels in snippers 1
|
20×30
|
Krantencollage
|
29
|
Different kind of people
|
20×30
|
Krantencollage
|
30
|
Knipsels in snippers 2
|
10×20
|
Knipsel op snippers
|
31
|
Tunnel
|
25×40
|
Knipsel op snippers
|
32
|
Modulatie
|
40×70
|
Knipsels geformeerd feller
|
33
|
Gemoduleerde massa
|
50×70
|
Knipsels geformeerd
|
34
|
Massa met rode vlaggen
|
50×70
|
Knipsels geformeerd
|
35
|
Klimmende man (op weg naar zijn fiets)
|
10×10
|
Knipsel met snippers
|
37
|
Kussende vader en zoon
|
15×15
|
Knipsel en waterverf
|
38
|
Kussende vrouwen
|
15×10
|
Knipsel en waterverf
|
39
|
Mensen liggend op de grond
|
30×40
|
Transparante lagen
|
40
|
Gefeliciteerd! |
|
|
|
|
|
|
42
|
Van levensbelang 1
|
70×120
|
Collage met verf
|
43
|
Bergbeklimmer met balonnen
|
70×120
|
Collage met verf
|
Dag Mieke, er spreekt een grote liefde uit je werk- associaties, collages, een rijkdom aan beelden die in jou samenvloeien. Jij bent een centrumzoekende kracht te midden van een rijkdom aan ‘beelden’ die jij tot je toelaat en dus in jou samenvloeien. Dat is meer dan ordenen, al heeft het daarmee te maken. Het is de kern van alle werkelijkheid, het onophoudelijk balanceren tussen centrum vliedende en centrumzoekende krachten. HET IS ALS HET LEVEN ZELF. Want de meest fundamentele universele wet van alle werkelijkheid is die van een allesomvattende transformatie. Dat geldt niet alleen voor de mens- al kan die het dankzij zelfreflectie begrijpen en dus bewustmaken- maar voor alle werkelijkheid. Eenmaal in het ZIJN, altijd in het ZIJN: we weten alleen niet hoe. Het is de wet van geboren worden, leven, sterven en permanent transformeren:… ‘To think of myself as an individual as being part of a whole, to think the cells, the atoms, the constituant elements of who I am, have always existed and will always exist. All of reality is interconnected in this fundamental way. The core message, the theological message of islam is precisely te notion that reality existence is One, just like God is ONE! That is the beautiful message. (Reza Aslan) This is the notion of tahwid (Fons Elders). Islam unknown 92
Groet uit de Cévennes! Fons
© Mieke Welling 2021 | Development TCP